Eerste Kamer Verkiezingen 15 Maart 2023 - Stemmen Vanuit het Buitenland!

Goed nieuws! Op 15 maart a.s. mogen Nederlanders weer naar de stembus om via de Provinciale Staten een nieuwe Eerste Kamer te kiezen!

Dankzij de tomeloze inzet van Nederlanders in binnen- en buitenland mogen wij Nederlanders in het buitenland dit jaar voor het eerst ook onze stem uitbrengen voor onze Senaat.

Vanuit het buitenland mochten wij reeds stemmen voor de Tweede Kamer en het Europees Parlement, maar tot nu toe kon dat niet voor medewetgever de Eerste Kamer. De verkiezingen zullen indirect zijn via het kiescollege niet-ingezetenen, net zoals voor de Nederlanders binnen Nederland zelf: zij stemmen ook indirect voor de Eerste Kamer via de Provinciale Staten.

Omdat het een nieuwe verkiezing betreft, moet iedereen - dus óók degenen die al geregistreerd stonden - zich deze maand éénmalig registreren. Registreren kan hier. * GEEN REGISTRATIE = GEEN STEMBILJET = NIET KUNNEN STEMMEN *

In oktober werd Edith Schippers voorgedragen als lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen. Onder haar vleugels zal wederom een prachtige lijst liberale kandidaat-senatoren worden gepubliceerd. Wij hopen op uw stem en steun tijdens deze zeer belangrijke verkiezingen.

Mocht u vragen hebben over dit proces of tegen problemen aanlopen bij het registreren, dan kunt u altijd contact opnemen via usa.vvd@gmail.com